Blog

De kracht van conversie optimalisatie

Een website beheren kost veel tijd en geld en is vaak geen makkelijke taak. Het doel van een website is klanten trekken en daarmee kun je meer inkomsten genereren. Uiteindelijk wil je meer bezoekers want dat betekent meer opbrengsten toch? Conversie optimalisatie gaat juist in op de efficiëntie van een website. Het is niet nodig om meer bezoekers te genereren maar het is nodig om meer producten of diensten te verkopen en zo meer inkomsten te genereren. Het werven van nieuwe bezoekers kost veel tijd en moeite en is daarom een stuk complexer dan het efficiënt maken van jouw website.

De eerste indruk online is essentieel

Tegenwoordig wordt er veel gebruik gemaakt van het internet en daarom is het aanwezig zijn op internet erg belangrijk. Maar vervolgens wil je graag dat mensen een goede indruk krijgen van jouw bedrijf online. Een goede eerste indruk online is essentieel. Veel mensen beslissen in enkele seconde of ze een website fijn vinden of niet. Als de website niet als fijn wordt ervaren, klikt een potentiële klant jouw website weg. Het is belangrijk dat dit niet gebeurt, een goede eerste indruk is dus essentieel. Je kunt dit verwezenlijken door een mooi overzichtelijk design en een heldere boodschap. Wat is de dienst of het product dat jij aanbiedt? Zorg dat dit prominent aanwezig is.

Zorg voor een duidelijke navigatie

Nadat een potentiële klant een goede eerste indruk heeft gekregen, wil je dat deze persoon alles kan vinden wat hij wilt. Een goede duidelijke navigatie op de website is daarom belangrijk. Bij een webshop wil je meteen kunnen zien waar: jassen, tassen, schoenen of sieraden te vinden zijn. Op die manier kan iemand direct zien of het gewenste product aanwezig is. Voor websites is het belangrijk dat je duidelijk onderscheidt maakt tussen hoofd- en bijzaken. Een te groot navigatiemenu is ook geen prettige ervaring voor een websitebezoeker.

Lees 10 conversie optimalisatie tips op Online-marketingmachine.nl